Hikayat jari Dang Amai

Sumbangsih untuk Bonda Almarhumah Dayang Hjh Halimah Hj Yussof




Malaysia:
  • VANILLA PASTRY BANDAR BARU BANGI.


  • Brunei Darussalam
  • BEST EASTERN BOOK STORE BRUNEI DARUSSALAM
  • LE APPLE BAKERY
  • PUSTAKA REMAJA


  • On-Line Sale:
  • JEMARI SENI
  • E-KEDAI














    PURIH BANGSA

    Brunei tanah air kita
    Warisan berkurun lamanya
    Budaya Melayu teras bangsa
    Islam cara hidup kita

    Kita purih pancir mulia
    Tabah gagah berhemah tinggi
    Bermaruah dan berperibadi
    Bersopan sedar harga diri

    Masa depan penuh cabaran
    Kita ungkayahkan dengan iman
    Dengan ilmu bakti setia
    Ikhlas amanah kerana Allah

    Bangunkan kemakmuran
    pelihara keamanan
    Teguhkan kedaulatan
    Tegakkan keadilan
    Junjunglah kebenaran
    Hidupkan kerohanian
    Ajaran Allah kita turutkan

    Tegak bersatu mendukung negara
    Brunei sejahtera bumi tercinta
    Taat setia rakyat bahagia
    Di bawah naungan Sultan kita





    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Anak pemagat dibawa lari,
    Dibawa oleh anak Benggali;
    Mari tuan duduk kemari,
    Makan sirih bersama kami
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




  • << September 2005 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01 02 03
    04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30




  • Remalan Cuaca Negara Brunei Darussalam






  • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Pohon besar empat pemeluk
    Hendak ditebang berdiri duduk
    Kalau tidak panjang penjuluk
    Manakan dapat bunga yang elok

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



    Gandang Si Dondang
  • Dendang Brunei
  • Seri Brunei


  • Brunei Tanah Air Ku
  • KHEU
  • KAMUS BERUNAI


  • Radio Televisyen Brunei
  • RTB Home Page
  • PELANGI 91.4 FM


  • Resepi RTB
  • Kek Lapis Tarap
  • Sajian Dapur Radio Kitani



  • Seni tiada sempadan
  • Jari Amaiku
  • Kaban Craft
  • Rajawali Art Gallery
  • Redzuan Rusli Melakar
  • Rozi d artist


  • Apanya kitani
  • Anak Brunei
  • Awan Biru
  • Brunei Iron Lady
  • Brunei Tau
  • Crystal Frog
  • Dang Ayang
  • My Passion
  • Rouge Economist
  • Pak Malau
  • Paulaland 16
  • Pena Gila
  • Puasha
  • Redzuan
  • Seri Dewi
  • Si Pugut
  • Temburong Central
  • Ucing Itam


  • Dang Sanak
  • Memeng
  • Penguin Kalas di gurun pasir
  • Ct


  • Kadai Orang kitani
  • Hobi
  • Made to oder


  • Dapur orang kitani

  • Blue Eden
  • Brunei Restaurant Review*
  • Cookie Monzters
  • Food for thought*
  • Food Hungry
  • Foodie Tales
  • Life, Food and Randomness
  • Sapphira Cakes
  • Self taught Chef
  • The Cupcake Queen Brunei
  • What's in your tummy
  • Carita Makan





  • Penglipur Lara
  • Adek Nakal
  • Bonda Puteri
  • Bonda Ratu
  • Spupu Spapat
  • Jidah
  • Klavu Qulit Tiqus
  • Tanah Pusaka
  • Achik
  • Otak Gila da Babas


  • Adek beradek lain mak-bapak
  • Aida Maheran
  • Wabbit Da Rabbit



  • Membuka minda
  • Atikah
  • Atok
  • Arigato
  • Baghdad is burning
  • Budin TaBabas
  • Hijau Zamrud
  • Jiwarasa
  • Jahrera
  • Mohd Hatta Ghazali
  • Khabar dari Makkah
  • Nujum Pak Belalang
  • Pramoedya
  • SuriJiwa



  • Bila mata pena menari
  • Adileah
  • Aisya Sofea
  • Aida Adriani
  • Aina Emir
  • Anis Ayuni
  • Azizi Abdullah
  • Damya Hanna
  • Darma Mohammad
  • Eyman Haykal
  • Faisal Tehrani
  • Niamat'atiffi
  • Imaen
  • Izza Aripin
  • Izzulizzati
  • Matt Romeo
  • John Norafizan
  • Khairyn Othman
  • Lynn Dayana
  • Damya Hanna
  • Lily Suriani
  • Najwa Aiman
  • Norzailina
  • Meen Zulaikha
  • Norisah Bakar
  • Lily Kamaluddin
  • Lilly Haslina
  • Noorsuraya Adnan
  • Rnysa
  • Ruby Hazri
  • Salina Ibrahim
  • Sri Diah
  • Zaharah Muhammad



  • Dang malai Dang bungang ku:
  • Dang Amai
  • Dang Anis
  • Dang Ayang
  • Dang Inoi
  • Dang Jijah
  • Dang Kalas
  • Dang Nila
  • Dang Sari



  • Bicara tentang buku
  • Anak Dara Menteri - Matt Romeo
  • Anak Dara Menteri 3 - Matt Romeo
  • Bara - Abdul Rahim Awang
  • Damai - Noor Suraya
  • Doa Buat Suamiku - Sri Diah
  • HAIKU - Lelahiro/DiPinggiran/Tabir Alam
  • Janji Kasih - Sri Diah
  • Katak Di Atas Tempurung - Hj Mohd Hussain Hj Rahmanh
  • Kasih Kita - Najwa Aiman
  • Kopi susu sepatu biru
  • Lorong Ke Kaki Langit - Adi Al-Hadi
  • Labyrinth - Imaen
  • Mahligai Cinta - Sri Diah
  • Nyanyian Tanjung Sepi - Noor Suraya
  • Surat Ungu Untuk Nuha - Noor Suraya
  • Pada angin aku berpesan - Adileah
  • Panggil aku Dahlia - Noor Suraya
  • Takdir - Norisah A.Bakar
  • Tetralogi Laskar Pelangi - Andrea Hirata
  • Tetralogi Laskar Pelangi - Andrea Hirata
  • Travelog HAJI Mengubah Sempadan Iman - Muhd Kamil Ibrahim
  • Zahrah de Tigris - Khairyn Othman


  • Layarlara
  • Jang Geum


  • Si Tukang Ulas novel
  • Antu Buku
  • Seribu Satu Malam
  • Carriekirana
  • Wan Amalyn
  • Ulat Buku




  • Kitab coklat bulu sapi ~da7Crownies~
    chance made us friends
    hearts made us sisters
  • Kaka Basai
  • Lai Damit
  • Along
  • Angah~Achik~Ucu


  • Sesuatu
  • Aku yang pancit
  • Pontianak
  • satu-dua-tiga
  • Tersampok
  • Teropong Ajaib
  • Ternakan cendawan


  • Mambang Tanah
  • Do Mulu


  • Masam-masam Manis
  • Puteri Abu dan Tongkat Sakti
  • Lucifer oh Lucifer
  • Mahligai Cinta Ku
  • Hobi Gila
  • Kucing
  • Suntuk


  • Bila hati menjerit
  • Rindunya zaman hingus meleleh
  • Disubuh duapuluh tujuh februari


    Teman Maya
  • Adhan
  • Anni
  • Bunga Di Jakarta
  • Cik CTi
  • Chempaka
  • Siti Di Kota Singa
  • Suhaila di Nagaoka



  • Landing Time
  • Eita
  • Kak Uya
  • Ija
  • Ruby Hazri
  • Ryana
  • Seriadriani


  • Gudang Buku
  • Alaf21
  • CESB
  • Jemari Seni







  • Khazanah dapor ku yang tak ternilai


    [Periuk Nasi] [Chocoholic] [Fingers] [Gourmet - 60years in making] [Salad] [Say Cheeze] [Scone] [Shortbread]


    MengAyamKaran???
  • ABC Cake
  • Ayam Madu
  • Batu Belah Batu Betangkop
  • Bread Butter Pudding
  • Brodetto
  • Choc Almond Muffin
  • Chocolate Ganache Cheese Cake
  • Custard Coconut Rough>
  • FudgyBrownies
  • Kek Cawan Sanang dan Nyaman
  • Laksa Labok
  • Myrah Cuppies
  • Makaroni Bakar
  • Kek Ngek Ngeek
  • Pancake With Caramel Apple
  • Pavlova
  • Pavlova TIPs
  • Rangin
  • Redbean Bun
  • Roll Bulu Merak
  • Roll Batu Bungan
  • Roasted Duck with Cranberry Sauce
  • Sayor Tai Thong Bu Apsah
  • Shortbread
  • SinahMon Roll
  • Snow White Cheese Cake
  • Soto Rindu
  • Summer Fruit Pie topping with Meringue
  • Tat Nenas
  • Triple Chocolate Peanut Butter Cookies
  • Trifle




  • Dapur berasap
  • Animah
  • Bakers Place
  • Brownies
  • Bunda Nandine di Batam
  • Cek De Sam
  • Cik Wan
  • Cookies Monstarr
  • Diana
  • Ihsan
  • Jun di Shah Alam
  • MamaFami
  • Kak Norz
  • Kak Pah Sherry
  • Mama Sya
  • Mamazieza
  • Mama Vouge
  • Mat Gebu di Johor
  • Princess Haryati
  • ResipiNet
  • Rinnchan
  • Rossya
  • Rozzan di Singapura
  • Su Yin
  • Tun Zureidai
  • Ummi di Pahang
  • Umi-e
  • What I eat today?


  • Betty Crocker
  • Cooking for Engineers
  • Delia Online
  • Jamie Oliver
  • Nigella Lawson
  • Gadget Candy

  • Landing time:
  • House and Garden
  • Better Homes and Garden




  • Mula mencoret 21hb March 2005






    My blog is worth $11,290.80.
    How much is your blog worth?




    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed



    Tuesday, September 13, 2005
    Trip ke aMIRIka

    Sudah pekak telinga aku mendengar rayuan maut Si Kusying Blues Berbelang. Asyik-asyik tanya.. bila aku p tempat dia. Nasib Hp aku support 100s SMS, kalau tak paksa hari-hari aku kena buat spring cleaning. Mana taknya, soma penuh ngan SMS Si Kusying Blues Berbelang. Kalah SMS orang kena sindrom penyakit *C*.

    Setelah sehari kesahari.. minggu ke minggu.. bulan berganti bulan.. aku pun paksa hubby turun ketempat Si Kusying Blues Berbelang ni. Dah tak terlarat lagi menyimpan harta pesaka yang diturunkan Pokcik Wawa kepadanya. Si Kusying Blues Berbelang tu pon sama, tak sabar nak tengok harta karun tersebut.

    Sempena hari baik bulan baik(bertepatan hari Isra Mikraj 27 Syaaban bersamaan 1hb Sept) minggu lepas aku pun angkut famili aku semua menziarahi Si Kusying Blues Berbelang ini dengan menaiki mata belalang aku. Walau dalam hati 1,001 perasaan ngilu menghantui diri. Ketakutan aku ini berasas juga. Bila mana dua hari selepas kami menziarahi bandaraya aMIRIka, kedengaran khabar 4biji 4WD Bonai telah kena kidnap. Nasib.. nasib..

    Tiba dibandaraya aMIRIka pukol 1:40 petang (Miri yang baru dianugerahkan menjadi Bandaraya). Anak-anak aku dah bising.. komplin kebulur. Tapi aku janji ngan Si Kusying Blues Berbelang tu nak jumpa dia sebaik saja sampai di aMIRIka. Oleh kerana simpati ngan anak-laki aku dan juga perut aku sendiri, yang dah menyanyi lagu keroncong.. maka terpaksalah aku ketepikan temujanji aku dengan dia. Kami pun mengisi perut dulu kat fastfood yang tidak segera perkidmatannya. Bila perut dah kenyang, perasaan mengantuk pulak tiba. So apa lagi hubby pun terus checkin disalah sebuah hotel yang dikatakan orang selamat untuk orang-orang yang berSanisah Huri seperti aku. Bayangkan saja jika tiba-tiba bangun pagi mata belalang ghaib. Hish.. hish.. hish.. cabulnya mulut..
    Sampai jer ke bilik.. terus landing. Maka date aku dengan Si Kusying Blues Berbelang tu tertangguh lagi buat beberapa jam(sengaja aku beri dia panik sikit).

    Siap solat Asar barulah aku cari ofis kusying ni. Dalam perjalanan keofisnya, kusying SMS lagi. Betul kata aku. Dia gelabah. Aku belum sampai keofisnya lagi walau sudah hampir pukol 5petang. Aku pun beritahu dia yang aku terrrrsesat, tak dapat jumpa jalan Lut0ng. Yang ini betul aku tak tipu dia.. memang aku sesat pun. Dah bekurun tak menyusuri jalan tersebut aku dah tak ingat. Terlalu cepat tempat itu membangun rupanya. Sehingga sebuah rumah yang ku gelar Gua Niah itu pun aku tidak nampak lagi. Kemana menghilang??????

    Akhirnya aku terpaksa telefon Si Kusying Blues Berbelang minta arah tuju jalan keofisnya. Rupanya jalan keofisnya memang pernah ku lalui sebelum ini. Ehmmmm memang pun jalan pinang sebatang.

    Tiba diofisnya, ingat dia tunggu aku depan jalan. Rupanya dia kontrol ayu tunggu aku kat atas. Hish.. hish.. hish.. Tak ku sangka Si Kusying Blues Berbelang yang brutal rupanya adalah seorang gadis melayu aMIRIka terkuno. Terpana aku tengok dia bersalam cium tangan penuh hormat dengan aku. Santun teramat. Dalam hati, betulkah ini Si Kusying Blues Berbelang yang brutal itu. Tak nampak brutal pun. Orangnya pun tak sama dengan gambar yang ditayangkan beberapa waktu dulu. Gambar hari tu nampak orangnya brutal sangat. Tapi realitinya dia nampak lembut, manis dan yang paling mahal keibuan (dapat jadi mak tiri aku ahak..). Ceh!. Pandainya dia berlakon sehingga aku pun tertipu. Kalau tak percaya korang pergilah jumpa dia.Pasti kamu terkejut beruk melihat keayuan dia.. hish.. hish.. hish..

    Kezutan bertambah lagi, bila malamnya aku memenuhi pelawaan makan malam dirumahnya. Bapanya menyambut kami dengan ramah sekali dimuka pintu. Emak dia pulak kedengaran sibuk didapor.

    Rumahnya nampak kemas dan teratur. Nampak kehalusan tangan anak dara menata kemas ruang tamu rumah itu. Aku sendiri hampir nak pengsan bila kenakalan Leynah mula menjadi-jadi, berlari riang diruang tamunya. Bayangkan ada beberapa koleksi kaca unik dan hiasan batu karang tersusun rapi diatas coffee table.

    Bukan saja pandai mengemas, Si Kusying Blues Berbelang ini juga rupanya pandai memasak. Aku macam tak percaya jer bila baca n3 dia yang memasak malam tu.. Eh betul ke dia yang memasak nih. Boleh tahan juga Tom Yam Udang Kusying ni eik. Tak caya korang bacalah kat sini Hip Hip Hoorey Hip Hip Hoorey Boleh lah antar rombongan Cik Kiah lepas ni.

    Hampir 11:00 malam baru kami balik dari rumahnya. Terima kasih untuk kusying dan keluarga menyambut mesra kedatangan kami anak beranak. Harap-harap dapat bertandang lagi.

    Esoknye sebelum balik ke Bonai, aku singgah lagi keofis Kusying Blues Berbelang, menghantar barang yang tertinggal malam tu. aku sengaja tak bagitahu dia awal. Dalam perjalanan ke ofis dia, aku perhatikan betul-betul dimana letak sebenar rumahnya. Biasalahkan.. kalau malam tak nampak apa pon. Kusying kata rumahnya senang saja cari. Sebab rumahnya itu adalah satu-satunya rumah di Jalan Lut0ng yang ada ukiran unik kat dinding depan. Aku masih lagi membayangkan sebuah rumah yang ku panggil Gu@ Ni@h satu dekad dulu. Mungkinkah itu rumahnya. Dan bila aku terpandang saja rumah yang kami datangi malam itu.. 100% tepat jangkaan ku. Rumah Gu@ Ni@h itulah rumahnya.. Nasib hubby tak pitpotpitpot.. hunting rumah Kusying bertuah nih sampai dapat. Hahaha macamana aku boleh missed rumah tu, hingga dua tiga kali sesat. Tak patut.. tak patut..

    Posted at 12:09 pm by ninasuria

    Harum Jasmin
    September 13, 2005   01:27 PM PDT
     
    menyampah betul blogdrive ni.. beberapakali nak post n3 ni, tak dapat2. Dah basi pon, ceta aku.. :( tak ape lah Infa.. kan nak tahu rahsia gadis pingitan orang aMIRIka nih :P
    pinkJambu
    September 13, 2005   02:33 PM PDT
     
    wahai KusyinGGGG..terbanglah engkau ke semenanjung pulak !!!*asapkan kemenyan sambil belah buah limau nipis dalam mangkuk berisi air*

    pinkPANTHER
    September 13, 2005   04:28 PM PDT
     
    hik hik hik *ketawa mengekek* betul tu kak nina, saya mmg sopan santun, hik hik hik... nak buat mcm mana, dah semulajadi mcm tu, hik hik hik.. bkn gua niahlah kak nina, org yg buat ukiran tu dpt ilham dr gua musang :P
    kek akak dah abis, uwaaaaa :'(

    *asapkan kemenyan sambil belah limau mandarin* hahaha cuba kita lawan kak pink, kak pink dulu yg dtg s'wak ke atau saya dulu gi kedah tu, saya guna limau mandarin, akak cuma guna limau nipis, murah, mesti ilmu saya lagi kuat, muahahaha...
    pinkTULIP
    September 13, 2005   05:56 PM PDT
     
    mengembang macam kek tgh naik la my twin tu. dipuji melangit2 ala perempuan melayu terakhir. :P
    tp sayangnya, gadis aMIRIka terkuno itu bakal menjadi nenek dan mak tiri org x lama lg. melepasla jejaka2 muda kat aMIRIKa tu.. kahkahkah

    bila kita nk jumpa lak twin?

    kak pink, baca mentera byk2 sket. biar cepat si panther terbang ke semenanjung...
    pinKlavu
    September 13, 2005   06:08 PM PDT
     
    patut pun org tu sibuk beli whitening, rupanyer nak melengkap pakej kusying melayyu terkuno ... hik hikhik *merengek kat mak tiri*

    pink... jgn ngaku kalah impot lagi beribu2 limau nipis, org tu kedekut, tentu tak leh nak beli limo mandarin byk2 hahaha
    zino
    September 13, 2005   08:25 PM PDT
     
    aMIRIka tu miri ke? ingat tadi terbang ke mana le.. hehe
    pinkJambu
    September 14, 2005   02:05 PM PDT
     
    waaa..kakpInk dah dapat ramai pomPom gurl! hahahah.
    *asapkan kemenyan lagi* kali nih kakpinK belah limau nipis dalam baldi plak..ekekek.

    haiii..kusyinggg..yg bakal menimang cucu dan anak tiri..terbanglah ko ke tanah seberang. kalau tak pun naik la ko bot ikan, asalkan sampai ke sini *tiup asap ke aMIRIka*
    Harum Jasmin
    September 14, 2005   04:28 PM PDT
     
    Tak sangka diyamon jadi kaca.. rupanye betullah ade anak didik mona fendi kat rumah akak.. hurgh.. *menggeletar kapala lutut* Patutlah bekalan limau nipis ngan mandarin tak sampai2 ke bonai.. rupanya dua *inkbesedara ni yg punye keja.. klavu pon satu, jd firestone..

    *inkpanther betul ker ko si kusying belang yg sopan tu.. ehmm.. tak caya lah ko.. ko nyamar eik.. tp kn kusying tu dah terima pinangan nak jd mak tiri aku.. pssstt *inkTulip sonok sakan twin ko tu eik nak jadi nenek leynah.. aku dgr habaq dia sental muka die ngan sandpaper no.. tak sabaq die nak kawin rupanye.. *ketawa geli*

    Tetiba ingin menjelma jd bewitch lak.. abrakadabra humbankanlah 2 org yg wat asap kemenyan ni jauh ke lautan bermuda kehkehkehkeh lemas aku ngan bau asap kemenyan ni..
    Harum Jasmin
    September 14, 2005   04:33 PM PDT
     
    Zino tul aMIRIka tu bandaraya MIRI, nak bg glamer ckit nama bandar tu.. :P
    Em
    September 14, 2005   09:59 PM PDT
     
    apasal byk asap kat umah ni? ada bau pulak tu.seramnya....
    birunila
    September 15, 2005   08:41 AM PDT
     
    esok jumaat, si kusying akan jadi baik untuk sehari... tapi bila baca tulisan tangan kakMon ni rasanya... macam ceta orang lain pulak? betul ke pengalaman ini!
    Harum Jasmin
    September 15, 2005   11:28 AM PDT
     
    Em bukan diluar saja kena jerebu.. kat dalam rumah nina pon penuh jerebu.. hishhh hishhhh merinding bulu roma ku.. *tengok kat luar jendela* mlm ni mlm jumaat kelewon tak????

    Birunila.. aku pon mcm tak caya ceta ni.. mungkin kusying jadi-jadian kut :P
    pinkJambu
    September 15, 2005   12:04 PM PDT
     
    kakMon,
    iya la kakMon jumaat kelewon la.. 12 syaaban nih..bulan nak mengambangggg
    Kikomon
    September 15, 2005   12:07 PM PDT
     
    pinkjambu cakap pelan2 ckit.. seram aku ko sebut bulan mengembaaaaaang tu... *tarik simut sampai tak nampak kepala*
    Infa
    September 16, 2005   01:17 PM PDT
     
    kak nina,

    wahhhh!!!rupenye si kusying belang nie ayu dan sopan giler...sure ramai yg jatuh shinta lepas bc n3 akak nie....

    LELONG!LELONG!LELONG! sape mau bili ini kusying..MULAH!MULAH! satu ekor lima linggit dua puluh sennn..ini kusying manyak syantek ooo lagi manyak pandai masak.. LELONG!LELONG! sape lambat manyak lugi oooo!!!
    kikomon
    September 16, 2005   03:48 PM PDT
     
    LELONG!LELONG!LELONG! sape mau bili ini kusying..MULAH!MULAH! satu ekor lima linggit dua puluh sennn..ini kusying manyak syantek ooo lagi manyak pandai masak.. LELONG!LELONG! sape lambat manyak lugi oooo!!! *toleh kiri toleh kanan muka monyok* emmmmmm tadak org berkenan Infa.. pssttt kita tulun lg halga kusying ni.. halga luntuh tiga linggit tiga pelosen.. Infa angkat tinggi loceng tu bial soma dpt dengal.. ting..ting..titng..ting..ting.... mali beli kusying mulah.. mali.. mali.. mali.. kusying mulah.. *sejam berlalu tadak org juga mau beli* Infa amacam kusying ni.. kalo kita bawak balik manyak belat ow'.. jom kita wat promosi lelong lagi.. ting..ting..titng..ting..ting.... mali beli kusying mulah.. mali.. mali.. mali.. kusying mulah.. satu linggit sajo ow' mali cepat.. sapa cepat dia dapat.. ting..ting..ting..ting..ting.. satu linggit 1, satu linggit 2, satu linggit 3, satu linggit 4, satu linggit 5, satu linggit 6, satu linggit 7, satu linggit 8, satu linggit 9,satu linggit 10... eik Infa tadak olang sudi beli ow'.. camna ni.. lelong.. lelong.. lelong.. kusying flee.. kusying flee.. kusying flee.. Eik Infa flee pon olg tadak beli... kita tinggal jek kat cni ek... *pakkkk bunyi kusying kena campak* buang aik lioq jek jual kusying ni :-S
    JiD
    September 16, 2005   10:30 PM PDT
     
    aduss..tertinggal ketapi..lambat lak komen kat sini..oo..ayu rupanya si kusying yg satu ketika dulu kak nina tak kasi jid syium tuh..kaknina kata..jgn syium si kusying..nanit kena sawan..tp kalu ayu camnih..bleh la salam peluk syium ek..hehehhehe
    Harum Jasmin
    September 18, 2005   02:34 PM PDT
     
    Jid ko syiom boleh tp ko ati2 lh eik.. dia ni kalo mengawan mak aii... opppssss panther ampun
    pinkPANTHER
    September 20, 2005   08:45 AM PDT
     
    uwaaaaaaaaaaaaaa........ sampai ati nak lelong orang. mana taknya org tak nak beli kusying tu, ada ke patut dibuat jualan lelong kat tgh gurun, kat tgh gurun mana ada org, jd manalah org ramai tau ada org lelong kusying ayu tu... cubalah pegi ke tempat yg ramai org sikit, jgnkan lima linggit dua puluh sen, kalau jual sembilan juta sembilan ratus sembilan puluh sembilan ribu ringgit malaysia tunai pun gerenti org nak beli... ni kusying bukan sbrg kusying, ni kusying ayu tau...
    jid, heheheh...salam peluk cium utk jid gak, kusying tu mmg ayu tau jid, hik hik hik *ketawa mengekek*
    salah ke kusying mengawan kak nina? salah ke? tak peduli, nak mengawan gak..
    Nina
    September 23, 2005   11:06 PM PDT
     
    Dah bawak pasar malam kat jalan TA pon.. sorg pon tak jeling kusying tu.. kesian kannnn. Jid ko dengar tu mcmana suara ketawa ayu kusying tu.. ayu hape
     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry